reklama

Ako sa správať na online aukciách?

Každý z nás chce ušetriť nejaké peniaze, a preto sa nejaké to percento z nás začalo zaujímať o online aukcie. Ale ako sa dá dosiahnuť v aukcii čo najlepšia cena?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Na Slovensku je veľmi málo internetových aukčných domov a aj keď sú nieje ľahké sa k ním dostať. Aj mne to trvalo dlhú dobu, ale nič som nenašiel. Rozhodol som sa, že začnem hľadať nejaké tie zahraničné. S postupom času som natrafil na jednú kvalitnú holandskú online aukciu (Catawiki.com), kde sa dajú nájsť všelijaké veci a to od starožitností, cez šperky, drahé kamene až po kvalitné oblečenie rôznych známych značiek. Teraz si mnohí poviete: "Aj tak na to nemám," no mýlite sa. Na aukcii si každý sám stanovuje koľko za daný produkt mieni dať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre obchodovanie na takejto aukcii je potrebné, aby sme splnili zopár krokov:

1. Poriadne si prečítajte zmluvné podmienky!!!!

2. Základom je vedieť MINIMÁLNE jeden cudzí jazyk a to aspoň na takej úrovni, aby ste dokázali riešiť základné veci s ľuďmi zo zahraničia (stav zásielky, prevod peňazí,...) Tu sa osvedčí anglický jazyk, ale aj nemecký, či francúzsky.

3. Ako kupujúci sa stačí zaregistrovať pod svojím menom, mailom, adresou, telefónnym číslom, dátumom narodenia. Ak chcete na tejto aukcii predávať je potrebné im nafotiť nejaký doklad totožnosti.

4. Mať trpezlivosť.

Zaregistrovaní sme a čo teraz?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1. Ja z vlastnej skúsenosti odporúčam dať si jeden cieľ. Pod pojmom cieľ myslím to, ktorú vec chcem naozaj kúpiť. Pozor ak raz prihodím na niečo a vyhrám to, musím to zaplatiť. Tam nieje cesty späť. Keď nezaplatíte môžu Vám na dvere zaklopať vymáhači dlhov, preto tie zmluvné podmienky čítajte a to na ktorejkoľvek aukcii a nielen na aukciách.

2. Cieľ mám vybratý. Rozhodnem sa, koľko som ochotný za to zaplatiť. Povedzme si príklad: Vybral som si opál a som ochotný zaňho zaplatiť 100 eur. Vidím, že aukcia končí o 7 dní.

Mám 4 možnosti: 

a) Buď budem prihadzovať vkuse, ak ma niekto prehodí, a to po minimálnych čiastkach. V takýchto prípadoch sa cena vyšplhá väčšinou nad vami stanovenú a buď sa stým zmierite, že to nemáte alebo nastáva psychologická situácia (u mňa veľmi častá), vyhráte to, ale zaplatíte 200 eur. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

b) Výhodou online aukcií oproti reálnym (kde ste fyzicky prítomný) je to, že máte možnosť automaticky prehadzovať súpera. Čo to znamená? Do kolónky s touto možnosťou zadáte tých 100 eur, ktoré chcete minúť a vždy, keď Vás niekto prehodí, vy automaticky zvyšujete cenu až po tých 100 eur. Ja to používam ak viem, že mnou zadaná cena je dosť vysoká nato, aby si súper rozmyslel, že bude prihadzovať ďalej. Ak dáte na vec, ktorej reálna hodnota je 1000 eur a vy dáte 100, tak iba zbytočne navyšujete cenu produktu a ľudia Vás nebudú mať radi (teda okrem predávajúceho :D).

c) Táto možnosť je pre tých, čo majú dostatok financií a vedia namiesto minimálneho prihodenia, prihodiť naraz viac peňazí. Efektívny psychologický ťah, ktorý stojí veľa peňazí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

d) Efektívne prečítať súpera. Na tejto aukcií Vám vždy pridelia automaticky vygenerované číslo a to pri každej veci iné. Preto máte na spoznanie súpera iba čas, ktorý konkrétna aukcia ponúka. Je to veľmi ťažké, ale dá sa to. Tento krok rozoberiem nabudúce, keďže pritom sa treba rozpísať.

Takže v skratke máte návod ako nato, ale všetko je o skúsenostiach. Ja nepropagujem túto vyššie spomínanú holandskú stránku, len Vám dávam tip kde a ako, preto neručím za možné problémy pri používaní týchto stránok. Ja sa riadim ich pravidlami a používam túto stránku bez problémov.

A ešte jedna rada: 

Strážte si vždy meno a heslo. Ak raz prihodíte, nedá sa to vrátiť späť a to aj vtedy ak za Vás prihodí niekto iný!

Boris Hnatko

Boris Hnatko

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študent, ktorý sa venuje zbieraniu, kúpe a predaju drahých kameňov (prevažne opálov). Vystupujem v medzinárodných online aukčných domoch ako predajca/kupujúci, kde predávam opály zo svojej zbierky alebo naopak ju rozširujem o nové kúsky. Chcem Vám poskytnúť užitočné informácie ako sa dostať a ako sa správať na takýchto burzách. Poviem Vám nejaké typy a triky ako byť úspešný na týchto dražbách a ako sa za čo najmenej peňazí, dá vycucnúť maximum. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu