reklama

Mineralogické burzy

Miesto, kde sa dajú pozháňať krásne kúsky drahokamov, ale niet na nich žiadnej záruky. Konajú sa v rôznych mestách a aj v Prešove bola minulý týždeň jedna z nich,

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Každý, kto má rád drahokamy, chce takúto burzu navštíviť. Najznámejšia takáto burza pre nás Európanov sa koná v Mníchove v Nemecku. Tento rok to vychádza na 28.10.2016. Sám som na tejto burze ešte nebol, ale tento rok sa tam chystám. Z počutia viem, že je to obrovská burza (2 plné letecké hangáre). Ale vráťme sa späť na Slovensko do Prešova.

Ten, kto sa aspoň trošku vyzná, veľmi dobre vie, že neďaleko Prešova v lokalite Dubník, sa v minulosti ťažil drahý opál. Drahé opály z Dubníka sú naozaj krásne kúsky. Sám som si teraz v sobotu zaobstaral nejaké kúsky za super ceny. Ale vráťme sa späť k téme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Túto sobotu som videl na tejto burze rôzne kúsky. Človek si povie, že čo je na tom, veď je to burza minerálov, drahokamov a šperkov. Áno to je, ale ja tým chcem povedať niečo iné. 

V momente ako som vošiel dnu, stálo predomnou niekoľko stánkov, ak to tak môžem nazvať. Prezrel som si tovar, ktorý ponúkali a zaujal ma jeden naozaj veľký, krásny opál. Mal pestrú farbohru a tipujem, že mohol mať tak 10 karátov. Spýtal som sa predávajúceho, či je tento opál z Dubníka. On mi na to povedal, že áno, čo je divné, lebo jeden pán, ktorý sa vtom naozaj vyzná mi vravel, že takéto veľké opály sa na Dubníku nenachádzali. Tak som sa spýtal dotyčného, ktorý tento opál predával, koľko by zaňho chcel. On mi na to povedal, že 130 eur. Nevedel som, čo mám na to povedať, lebo niektoré dvojkarátove kúsky s podobnou farbohrou, v podobnej kvalite, môžu stáť aj nad 200 eur. Spýtal som sa ho, či mi môže tento opál odvážiť. Odvetil mi, že on váhu na váženie nemá. Tak som si povedal, že to nieje taktné a tomuto predajcovi som neveril. Preto som podišiel k ďalším stánkom a prezrel som si ostatné kamene.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri jednom stánku ma zaujali naozaj krásne Dubnícke opály. Preto som sa spýtal predávajúceho na ceny. Klobúk dole. Tento predajca mi bol veľmi sympatický, vedel poradiť a bolo vidieť, že sa vtom vyzná. Nemal som zatiaľ negatívnu skúsenosť s ľuďmi, ktorý stým robia, okrem toho človeka bez váhy. Ináč, klobúk dole, vždy som natrafil na veľmi ústretových a milých ľudí ako na Slovensku, tak aj v zahraničí. Ale to som znova odbočil od témy. Od tohto pána som si zobral 3 kúsky dubnického opálu. Z toho 2 krásne brúsené a jednu surovú horninu s krásnymi žilkami. Pán mi dal super cenu, takže som veľmi spokojný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tieto mineralogické burzy sú výborným miestom, kde sa dajú získať krásne kamene za skvelú cenu. Ale ako vždy treba si dávať veľký pozor, aby sa z na prvý pohľad krásneho kameňa nestal bezcenný šuter.

Boris Hnatko

Boris Hnatko

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študent, ktorý sa venuje zbieraniu, kúpe a predaju drahých kameňov (prevažne opálov). Vystupujem v medzinárodných online aukčných domoch ako predajca/kupujúci, kde predávam opály zo svojej zbierky alebo naopak ju rozširujem o nové kúsky. Chcem Vám poskytnúť užitočné informácie ako sa dostať a ako sa správať na takýchto burzách. Poviem Vám nejaké typy a triky ako byť úspešný na týchto dražbách a ako sa za čo najmenej peňazí, dá vycucnúť maximum. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu