Vlaky spoločnosti Regiojet vs InterCity vlaky (ZSSK)

Autor: Boris Hnatko | 25.2.2017 o 11:22 | Karma článku: 3,59 | Prečítané:  409x

Aký prínos pre cestujúcich mali vlaky Regiojetu na Slovensku a o čo sme prišli ich odchodom z trasy Bratislava - Košice?

V priemere 8-krát mesačne využívam železničnú dopravu na trase Bratislava - Košice. Kým Regiojety nezrušili túto linku, veľmi rád som využíval ich služby. Bohužial po príchode InterCity vlakov (ZSSK, ktorých služby som NANEŠŤASTIE tiež využil) sa musel Regiojet stiahnuť. Viem, ZSSK tvrdí, že žlté vlaky nechceli z trhu vytlačiť, ale príchodom konkurencie bolo jasné, že Regiojety, ktoré nedokázali tvoriť zisk, nebudú ďalej životaschopné. 

Poďme si porovnať služby RJ a IC z pohľadu cestujúceho:

REGIOJET:

- po príchode vlaku k nástupištu vystúpil stevard/stevardka z každého vozňa, slušne každého privítal, pomohol s kuframi, poprípade aj usadil pasažiera

- či už kupé alebo otvorený vozeň vo vyššej triede, boli vždy čisté, žiadna špina, žiaden smrad, pohodlné sedačky, veľa miesta

- voda zadarmo (v IC dávajú o 1.7 dcl viac, neviem či chceli ukázať, že sú lepší v každom prípade mi to prišlo vtipné :D), denná tlač zadarmo (minimálne 3 druhy denníkov, časopisov, okrem Nedele, čo je však pochopiteľné), káva, čaj, jablčný mušt tiež zadarmo

- kvalitný servis - stevard sa opýta pasažiera čo si praje z palubného bufetu, prinesie to, odpadky odnesie (to sa deje niekoľkokrát)

- jednu vec však musím vytknúť - ak boli túto zimu tuhšie mrazy asi 2-3 krát sa mi stalo, že som cestoval v bunde s čiapkou na hlave 

InterCity vlak (ZSSK):

- po príchode vlaku k nástupištu vlakvedúci vystúpil pozdravil som, žiadneho pozdravu som sa však nedočkal, povedal som si okej nevadí stáva sa nemá dobrý deň, nastúpim do vlaku tam už bola vlakvedúca znova som pozdravil ani od nej som sa žiadneho pozdravu nedočkal. Tiež som si povedal no dobre možno v noci nemohla spať. Usadil som sa na svoje miesto. Poviem pravdu, tá sedačka bola na pocit asi taká tvrdá ako staré školské drevené stoličky. Miesto nebolo žiadne, tlačili sme sa ako sardinky. Po odjazde zo stanice Kysak prišiel v poradí tretí vlakvedúci a jediné čo povedal bolo: Lístky! ..... To som si už povedal, že toto nieje v poriadku. Ale človek sa snaží byť pokojný a tak som mu podal lístok poďakoval za vodu a on odišiel. Vravím  si fajn cesta mala trvať 4 hodiny 29 minút tak som sa snažil pohodlne usadiť v rámci možností. Zrazu sme vyštartovali vlak zrýchlil na 120km/h a vo vozni číslo 2 sa zrazu cítite ako v kufri auta. To sa dialo celú cestu... 

Čiže: 

- personál hrôza des, mali by zamestnať mladých ľudí s chuťou pracovať, nie tie komunistické vykopávky (mimochodom v polovici cesty, keď som sa s jedným z nich bavil na tému RJ, tiahol z neho dym z cigariet, pritom žiadnu prestávku sme nemali a na staniciach sa fajčiť nemôže, z čoho mi vyplýva, že ten frajer si fajčil na wc vo vlaku)

- voda zadarmo (pri cene 19eur za študentský lístok, to beriem ako almužnu)

- nepohodlie, málo miesta, tvrdé sedačky

- masová preprava - tu neide o spokojnosť zákazníkov, ale o looove!!!

- so snahou dodržať čas si myslím (to je iba môj vlastný názor, niesom žiaden odborník), ale tie naše koľajnice niesú stavané na takú rýchlosť akou ide IC vlak (mal som pocit ako by som bol v kufri auta)

- cena za túto maškarádu je pre študenta o 100 percent vyššia ako v RJ!!!!!!

ZHRNUTIE:

- ak už ste sa rozhodli pre Icečko určite si nedávajte miestenku do vozňa číslo 2, išiel som aj v štvorke, tam to bolo pocitovo ok, ale bolo to na úkor miesta. Nohy som fakt nemal ako poskladať :D

Niesom síce žiaden neprajník, ale úprimne verím v to, že IC vlaky čoskoro skrachujú a páni tam hore vyslišia požiadavky Regiojetu a vrátia ho späť na túto trasu :)

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

V župe sa dá robiť veľký biznis za málo hlasov

Kandidáti sú najlacnejšou investíciou a ľudia sú sprostí a zábudliví.

EKONOMIKA

Hacknite môj digitálny podpis, vyzval Kaliňák. Verejný kľúč nezverejní

Verejné kľúče na Slovensku nie sú všeobecne dostupné.

SVET

Babiš pre SME: Nie som skorumpovaný, ale ostatní sú

Kauza Čapí hnízdo je pomsta, tvrdí možný budúci český premiér.


Už ste čítali?